Veelgestelde vragen

Juist bij spoedeisende klachten is het belangrijk dat u snel de juiste medische hulp krijgt. Dit kan het snelst telefonisch worden vastgesteld.


Als u Henz Huisartsenpost belt, krijgt u een triage-assistent aan de telefoon. Deze assistent is speciaal opgeleid om snel de ernst van de klachten vast te stellen en te bepalen welke zorg u nodig heeft.


Ja, triage-assistenten zijn speciaal opgeleid om snel te beoordelen hoe ernstig uw klacht is. U kunt vertrouwen op hun deskundigheid. De medische adviezen worden altijd gecontroleerd door de dienstdoende huisarts. 


Nee, de huisartsenpost is er alleen voor spoedeisende hulp in de avond-, nacht- en weekenduren en op officiële feestdagen.


Ja, uw eigen huisarts krijgt een verslag van uw klachten en het advies dat u heeft gekregen.


De huisartsenpost verstrekt geen herhaalmedicatie. Alleen in zeer acute gevallen is een recept voor medicatie in een hoeveelheid die voldoende is tot het moment van het eerstvolgende spreekuur van uw eigen huisarts. Bepaalde medicijnen verstrekt de huisartsenpost nooit.


Maak hiervoor gebruik van de website www.thuisarts.nl of gebruik de gratis app “ moet ik naar de dokter” . De app is voor iedereen te downloaden. Uit een onderzoek in opdracht van het Nederlands Huisartsen Genootschap is gebleken dat de app veilig is.


Alleen als het om medische redenen niet mogelijk is naar de post te komen, komt de dienstdoende huisarts bij u thuis. 'Geen vervoer hebben' is geen reden voor de dienstdoende arts om te gaan rijden. U dient zelf voor vervoer te zorgen naar de huisartsenpost.